kolmapäev, 13. juuli 2011

Vahepala

Perekool on selline tore (või siis teist pidi ka mitte nii tore) lehekülg, kus on palju asjalikku infot rasedatele ja emadele. Kõige suuremaks tõmbenumbriks on kindlasti foorum. Mina sattusin sinna esimest last oodates, kuid tüdinesin ruttu. Praegu olen taas seal lugemas käinud ja vahel riidest mähkmete osas sõna võtnud. Et ikka "sõna" levitada :D
Täna siis juhtus selline seik, et mind liigitati "ökomutiks". Kardan, et nii mitmegi kirteeriumi järgi olen lähemal "mutile" (vanuseliselt, aastaid varsti 25 turjal) kui "ökole". Nimelt peale riidest mähkmete kasutamise ei klassifitseeru mu valikud just väga roheliseks ja isegi mähkmete pesemise kohta on nii palju vastakaid arvamusi. Pesu pesen Bonuxiga, nõusid Fairyga, enda pesuks kasutan selliseid seepe ja šampoone, mis parajasti poes müügil, riideid on ka sünteetilisi, jalgrattaga sõidan vähe, vanni küürin Saniit'iga... Olen otsinud looduslikke pesuvahendeid aga tulutult. Ausalt öeldes pole paljusid proovinud ka. Lihtsam on ju ennast vabandada sellega, et külapoes ökokaupu ei müüda.
Aga kuna kasutan riidest mähkmeid ja neid veel soovitan siis olen kohe "hull ökomutt" :D Küllap siis! Ja uhkusega! Olen seda varemgi maininud, et riidest mähkmeid kasutan seepärast, et need mulle meeldivad - hirmsasti meeldivad ja jagan meeleldi oma vaimustust kõigiga, kes vähegi kuulata/lugeda viitsivad.
Siiski on ka mul hetki, kus mõtlen, et mähkme prügikasti viskamine oleks lihtsam. Seepärast tegin nimekirja asjadest, mis mind riidest mähkmete kasutamisel häirivad. Mulle ei meeldi:
  1. Kakased mähkmed - loomulikult KA mulle ei meeldi kakaseid mähkmeid nühkida. Kui meeldiks siis oleks tegu vist mingi häirega vms (haige!). Aga veel rohkem häirib haisev prügikast :S
  2. Peale vanni /pesemist riidest mähkme alla panemine - ma ei tea mis mul sellega on..kui poiss oli väiksem siis ma peale vanni kunagi riidest mähet alla ei pannud. Isegi kui ta kohe magama ei jäänud (siis kasutasime pabermähkmeid ainult öösiti). Nüüd olen sellest üle saanud aga peale vanni panen kindlasti lekkekindla mähkme alla, sest ei taha et laps ennast ja riideid täis laseks.
  3. Kodust väljas suurt mähkmekotti kaasas tasssida - oleneb muidugi millised mähkmed kotti pakid aga kindlasti võtavad riidest mähkmed rohkem ruumi kui pabemähkmed.
  4. Kui mähkmed lekivad - kasutan palju katteta puuvillaseid mähkmeid, kuid siis arvestan sellega, et riided võivad ka märjaks saada. Kuid mulle üldse ei meeldi kui vettpidav mähe lekib. Kellele meeldib, eks ;)
  5. Riidest mähkmete kõrge hind - tahaksin võimalikult paljusid mähkmeid katsetada enne kui poiss mähkmevabaks saab aga kahjuks jääb enamasti ikka asi raha taha...
  6. Kui poiss kuiva mähkme kohe täis pissib - seda vist ei pea lahti seletama :)
  7. Kui mähkme lõige ei istu - mõni mähe on väljanägemiselt nii ilus ja katsudes pehme aga kui hakkad lapsele jalga panema siis ei aita ühte ega teistpidi sättimine, lihtsalt mähe ei istu ilusti jalas ja kõik.
  8. Kui mähkmed ei kuiva - tigedaks ajab kui kuivamine mitu päeva aega võtab. Lisaks ei meeldi mulle talvel mähkmeid (ega teisi pesusid) toas pesurestil kuivatada.
  9. Plekilised mähkmed - mind otseselt ei häiri kui mähkmetel jääb mõni heledam plekike aga mulle meeldiks kui nad oleksid täiesti plekivabad :) Mitmendat ringi kasutusel olevad marlid on mul ammu kollased.
  10. Kuidas inimesed riidest mähkmete kasutajatesse suhtuvad - enamasti tekivad inimestel eelarvamused kui mähkmete pesemist mainin...
Olenemata sellest, et mõnikord OLEKSKI lihtsam visata mähe prügikasti, ma seda ei tee. Minu jaoks on lihtsam kasutada 100% riidest mähkmeid kui kombineerida neid pabermähkmetega.

2 kommentaari:

Kadi ütles ...

oh, lahen kohe otsin selle perekooli loigu yles, see vist see mahkmete jutt seal, et kas Libero voi Pampers. Igatahes vota seda okomuti asja kui komplimenti, parem ei saakski olla. ja vabalt voib veel okomaks minna, ma ise ka okomutistun juba vaga tosiselt. habi oleks muidu ju.

ei viitsinud enne seal teema all sona votta, seal nagu vist eriti ei muuda asju. aga ehk nyyd ytlen sulle sona toetuseks.

tervitused teiselt mandrilt,
kadi

Anonüümne ütles ...

Hei!

Aitäh toetuse eest ;)
Võibolla jäi postitusest tõesti mulje, et tunnen ennast solvatuna - tegelikult hoopis vastupidi. Olen enda peale solvunud, et ma ei saa end ökomutiks nimetada. Igatahes ma püüdlen sinna poole! Ja võibolla saab varsti lugeda blogist ka erinevatest looduslikest pesuvahenditest :)

Soojad tervitused vastu,
Katariina

PS: Kirjutan kommentaare "Anonymouse" alt, sest Blogger ei lase juba tükk aega Google kontoga kommentaari kirjutada :S See pidi mingi üldine viga olema...loodetavasti varsti saab korda.