kolmapäev, 21. september 2011

Hipsikul külas

Käisin Hipsikul külas. Suhtlesime veidi maili teel Avoga ja siis ta kutsus mu külla, nende tootmisega tutvuma. Läksin rõõmuga! Ja veidi ka ärevusega, sest kuigi mul ei ole suhtlemisega probleeme (pigem vastupidi, ma olen nagu Shreki eesel, kes ei suuda vait jääda) võib see tekkida kui inimene ei tule mulle poolele teele vastu. Õnneks oli mu mure asjata, sest Avo ja Margit [tootmisjuht] mitte ainult ei tulnud mulle poolele teele vastu vaid kõndisid koos minuga edasi.
Hipsikut toodab OÜ Hipobaby. Ettevõte tegeleb peamiselt Tallinna beebipakki riiete õmblemisega. Hipsiku sari on hetkel veel ainult pisike osa. Tootmine toimub neil väikeses ruumis, vähese kollektiiviga, kus on aga väga soe ja kodune olla. Ma tõesti nautisin võimalust neil külas käia :)

Avo Tölpt vastas lahkelt minu küsimustele:

Kust üldse tuli idee hakata tootma riidest mähkmeid? Ei saaks just öelda, et Eestis oleks nende järgi suur nõudlus.
Tekkis soov luua/teha midagi sellist, mis oleks vajalik. Ideed oleme arendanud kolmekesi: Margit Mehilane, Eero Tölpt ja mina.

Võrreldes välismaiste tootjatega on Hipsikud odavad. Kuidas suudate hinna nii madala hoida?
Eks importmähkmed ole kallimad eelkõige jaotuskulude (transport, hulgi ja jaemüüjad) lisandumise pärast, tööjõu kõrgem hind ja kindlasti on meil väiksemad ettevõtte üldkulud ja esialgu ka tuluootus.

Kasutate ÖKO-TEX 100 standarditele vastavaid materjale. Kui kaugelt seda tarnite? Kuidas töötlete?
Meie materjalide peamine tarnija on olnud Eesti tootja Qualitex AS ja Kreenholm, mis hetkel küll pankrotis. Otsimegi praegu täiendavaid tarnijaid. Kangaste antibakteriaalseks ja vedelikku pidavaks muutmiseks kuid samas hingavaks jätmisega saab hakkama üks Itaalia nanotehnoloogiat kasutav kanga viimistleja. Kangad saadame neile viimistlemiseks. Eestis vastav tehnoloogia ja võimekus puudub. Kasutame imeõhukest poluüretaan membraani, mis laseb läbi õhku kuid peab kinni vedelikku. Tehnoloogia ja materjalid on Öko Tex 100 sertifitseeritud. Tegemist ei ole tavalise poluüretaan kihiga. Kangale kantakse imeõhuke bi-elastne (igas suunas elastne) film, mis on poorne ja laseb läbi õhumolekule ning keha kuumusega tekkivaid aure kuid peab kinni vedelikke. Olen seda ise enda peal katsetanud ja lasknud endale padjapüüri teha. Kinnitan, et see hingab imehästi - mu pea ja kael ei higista.

Mida kujutavad endast hõbe-ioonid, mida kasutatakse Hipsiku sinise ehk aluslina frotee töötlemisel? On need lapsele ohutud?
Need on täiesti ohutud. Hõbeioonid viiakse kangasse nanotehnoloogait kasutades. Nagu hõbelusikas ja hõbenõud on antibakteriaalsete omadustega ja täiesti ohutud nõnda samuti on seda hõbeioonidega töödeldud kangas. Tehnoloogia vastab Öko-Tex 100 standardile.

Kuidas arendate välja mähkmete lõiked?
Mähkmete arendamisse on kaasatud meie Eesti emmed, kes oma ettepanekuid teevad. Lõigete ja tehnoloogiaga on ametis meie tootmisjuht Margit Mehilane.

Millised on edaspidised plaanid tootearenduses?
Arendustegevus peab oleme pidev. Samas on meil tulemas ka uued Hipsik sarja tooted, mis pisikeste elu veelgi tervislikumaks muudaks.

Hipsikutel on peal kiri „masinpestavad kuni 100 korda“. Mis juhtub mähkmega peale sajandat pesu?
Ega kohe juhtu midagi. Membraan võib hakata lagunema ja ka õmblused võivad järele anda ning antibakteriaalsus hakkab vähenema.

Kuidas kommenteerite nurinaid Hipsiku AIO lekkimise kohta?
Uued tooted on lekke osas oluliselt paremad. Päris lekkekindlaid mähkmeid ei ole olemas. Hipsik ei ole mõeldud uriini kogumiseks. Hipsiku idee on see, et mähkmeid tuleb vahetada peale igat märgumist või võimalikult tihti. Lapse pepu peab olema kuiv ja õhk peab ligi pääsema!!! Hipsik püüab kinni rohkem kui ühe pissi. Kuid kui Hipsik pikemaks ajaks alla jätta ja kui uriini maht mähkmes suureks läheb siis hakkab ta välja voolama. Me ei muuda uriini geeliks.

Millised on Teie enda kogemused riidest mähkmetega?
Mul endal on kolm last. Kaks on täiskasvanud pojad kes kasvasid ülesse marlide ja kileümbriste abil. Tütreke kasutas mähkmeid aga 11 aastat tagasi. Siis olid ühekordsed moes ja riidest mähkmeid ei kasutanud. Seda tean kindlasti, et pojad hakkasid ise juba 10 kuuselt puhtust hoidma. Kui juba ringi tatsasid küsisid juba ka potile.


Aitäh Hipsikule aja eest!


PS: Mõtlesin pikalt sellele kui adekvaatne on minu arvamus nüüd, kui ma tunnen nägusid tootmise taga. Oleks väga huvitav käia vaatamas näiteks Unimixi tootmist Soomes või Imse Vimset Rootsis. Aga arvan, et kunagi ei tekita suurettevõte sellist tunnet nagu tekitab väikse ettevõtte sõbralik õhkkond. Pean tunnistama, et 100% adekvaatne pole  mu arvamus kunagi olnud - alati olen olnud Hipsikut arvustades leebem, sest tegemist on ikkagi kodumaise tootjaga. Ja ma tahan väga näha, et nad jääksid turule püsima. Siiski ei tee õigustatud kriitika ühelegi tootjale halba, seepärast üritan alati olla oma kirjeldustes võimalikult täpne ja aus. Kogemused iseenesest on juba subjektiivsed, eriti mis puudutab riidest mähkmete kasutamist :)

Kommentaare ei ole: