esmaspäev, 30. mai 2011

Inimkatse: Kokkuvõte

Nii, mida siis järeldada sellest katsest? Jah, on võimalik lapse mähkmeid käsitsi pesta! Proovige ka kui ei usu :) Igaüks saab hakkama!
Olen väga õnnelik, et katse kaasa tegin. Hakkasin üha rohkem ja rohkem kasutama taskumähkmeid ja AIO'sid ning marlide järgi sirutasin käe harva. Hea, et sain nende kasutamist jälle praktiseerida. Mulle muidu väga meeldib nelinurkmähkmeid voltida aga kõige rohkem mulle meeldib neid kuivama riputada. Pesumasinas tsentrifuugitatud marlid kuivavad õues hetkega. Talvel toas kuivatades on need ka asendamatud, sest moodsad mähkmed kuivavad palju kauem.
Nõuka ajal öeldi, et mähe peab olema ühekordsest riidest muidu ei saa teda enam puhtaks. Selles on oma tõe tera sees. Nelinurkmähkmed lähevadki kergelt puhtaks. Käsitsi AIO'sid pesta oleks täielik piin! Sünteetilised kangad (mõtlen mikrofliisi) on väga visad puhtaks minema, isegi pesumasinas.
Nüüd kui lähen kodust mitmeks päevaks ära siis võtan peamiselt marlisid kaasa. Sellisel juhul pole vaja nii palju mähkmeid kaasa võtta, sest need saab kohe käte vahel puhtaks pesta ja kuivama panna. Või jätta ööseks kuivama - hommikuks puhtad mähkmed olemas.
Kokkuvõte minu vastustest küsimustikus :
  • Ma tegin katse kaasa, sest arvasin, et see oleks lõbus.
  • Ma kasutasin nelinurkmähkmeid regulaarselt.
  • Meil ei esinenud lööbeid/punetust enne ega pärast katset.
  • Kasutasin 16-20 mähet - Kreenholmi marli- ja flanellmähkmed, Hipsiku õhem rätik, Imse Vimse marlid, ise tehtud mähkmed saunalinast ja t-särgist.
  • Kõige rohkem kasutasin origami voltimist.
  • Kõige raskem oli (koguaeg) lapsele nelinurkmähkmeid alla panna.
  • Kasutasin kahte PUList katet, ühte PUL-villasega katet ja kahte villast katet.
  • Soovituslikud lisad, neile kes kasutavad koguaeg nelinurkmähkmeid ja pesevad neid käsitsi: mähkmete kinnitamiseks snappi ja pesunöör õues või siis kuumad radikad toas kuivatamiseks.
  • Mähkmete ja mähkmekatete hind kokku: 34-50 eurot.
  • Mähkmeid pesin käsitsi pesukausis.
  • Pesin igal õhtul ja panin mähkmed ööseks õue kuivama.
  • Käsitsi pesemine polnud raske kuid kõige raskem oli end sundida käsitsi pesema kui pesumasin seisis seal samas (vannitoas).
  • Kõige üllatavam, mis ma katse käigus avastasin, oli see, et mähkmed kuivasid imeruttu ja nii vähestest mähkmetest rohkem kui piisas.
  • Kõige toredam selle katse juures oli (mida ma ka alati olen nautinud) marlide kuivama panemine!
Ja kõige tähtsam - kas mina kasutaksin riidest mähkmeid, kui mul poleks raha, et osta pabermähkmeid ja poleks pesumasinat? Olen mõelnud sellele terve nädala. Ma ei oska kindlat vastust öelda, sest ma ei tea ju ette kuidas sellises olukorras käituksin. AGA kui oleksin sellises olukorras praegu, kolmanda lapsega, siis arvan et kasutaksin riidest mähkmeid vähemalt päevasel ajal kodus.

Kommentaare ei ole: